Vatroslav Škare

Izv. prof. dr. sc. Vatroslav Škare

 

Vatroslav Škare je profesor marketinga, autor i konzultant specijaliziran za upravljanje proizvodima i markama, marketing usluga i digitalni marketing. Gostujući je profesor i gost predavač na nekoliko sveučilišta u inozemstvu. Savjetuje hrvatske i međunarodne tvrtke u raznim djelatnostima, uključujući turizam, maloprodaju, izdavaštvo i medije, ICT i nekretnine te je povremeni govornik na poslovnim konferencijama i događajima. Ljubazno je pristao podijeliti s nama svoj životni put.

 

Rodio sam se i odrastao u Splitu gdje sam završio osnovnu školu i gimnaziju. Tijekom gimnazijskih dana prepoznao sam svoj afinitet prema pisanju zbog čega sam razmatrao upis studija novinarstva u Zagrebu. Ipak, prevladao je utjecaj oca koji je također završio ekonomiju te sam upisao Ekonomski fakultet. Zbog prijašnjih posjeta Zagrebu bio sam upoznat s gradom, pa mi selidba nije predstavljala veliku promjenu. Međutim, trebalo mi je nekoliko mjeseci da se prilagodim lokalnom ritmu i klimi.

Studentski dani ostali su mi u jako dobrom sjećanju te je to period koji je imao snažan utjecaj na moj osobni razvoj. Imao sam puno hobija od kojih je većina bila vezana uz računala što se između ostalog pokazalo korisnim kod kasnijeg usmjeravanja na digitalni marketing. Svoj studentski budžet sam popunjavao održavajući računala te pišući za kompjuterske časopise poput Buga. Tijekom studija najveći utjecaj na mene imali su profesorica Ozretić Došen i profesor Jozo Previšić, čiji kolegiji “Marketing usluga” i “Upravljanje proizvodom” su me uvjerili da je marketing struka za mene. Nakon toga, profesorica Ozretić Došen me potaknula na razmišljanje o akademskoj karijeri koja mi početkom studiranja iskreno nije bila ni na kraj pameti.

Danas svoj posao smatram jednim od najboljih poslova na svijetu. Shvaćam ga jako ozbiljno i gledam na svoje studente kao na svoje ciljno tržište zbog čega sam jako motiviran u pružanju najboljeg mogućeg iskustva tijekom predavanja na svojim kolegijima. Želja mi je da studenti, jednog dana kada diplomiraju, svoje stečeno znanje i vještine upotrijebe na što bolji način. Sada, nakon više od 15 godina predavačkog iskustva, kada vidim svoje brojne bivše studente kako su uspješni u poslovanju, znam da radim dobar posao i to me još više motivira. Često studentima nije lako sa mnom zbog zahtjevnosti, ali u dugom roku oni to ipak prepoznaju kao vrijednost. Digitalni marketing je poznat kao kolegij gdje se treba naraditi za 6 ECTS bodova, ali je studentima od iznimne koristi. Iako sam zahtjevan, želim da se studenti na mojim predavanjima osjećaju ugodno i opušteno. Volim koristiti humor i pokazati da sam pristupačan. Jednom je tijekom predavanja nestalo struje i obzirom na to da smo studenti i ja očekivali da se radi o kratkom prekidu, dogovorili smo da nastavim predavati dok čekamo u mraku. Bilo je izazovno, ali je funkcioniralo. Međutim, struja se nije vratila i tako smo završili predavanje koje je svima ostalo u sjećanju.

Predavačke vještine se stječu godinama iskustva u nastavi, ali i pohađanjem programa za unapređenje znanja i vještina rada u akademskom okruženju. Od nekoliko programa na kojima sam sudjelovao, najznačajniji za mene je bio International Faculty Development na IESE Business School gdje sam učio o poučavanju putem poslovnih slučajeva, upravljanju akademskim programima i prezentacijskim vještinama.

Moj je savjet studentima da se pokušaju osvijestiti, a to nije lako kad ste mladi i neiskusni, da je vrijeme studiranja izrazito povoljno vrijeme za učenje, a manje za rad. To ne znači da studenti uopće ne bi trebali raditi, ali trebaju paziti da ne troše dragocjeno vrijeme i energiju na poslove koji im ne omogućavaju rast i razvoj. Nadalje, preporučujem fokus na učenje i razumijevanje, a ne na puko prolaženje ispita. Ako me student pita što od gradiva neće biti u testu, vjerojatno kako bi to zanemario kod učenja, studira na krivi način. Na sveučilištima podučavamo i odgajamo akademske građane koji osim što znaju vještine, znaju i misliti. Ponekad možete čuti kako se sve svodi na to jesmo li vas pripremili na rad što je također neizostavno važno, ali morate si postaviti pitanje koju ulogu u budućnosti želite imati u društvu. Zato čvrsto vjerujem u važnost formalnog visokog obrazovanja, po mogućnosti u struci u kojoj se vidite u budućnosti. Vjerujem da Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu zbog svoje pozicije, tradicije i koncentracije stručnjaka pruža najbolji izbor za buduće ekonomiste.

I savjet za kraj, tijekom studija otiđite bar jednom na studentsku razmjenu u inozemstvo. Iako će to u nadolazećim vremenima vjerojatno biti veći izazov nego do sada, međunarodno studentsko iskustvo je od velike koristi, kako za učenje, tako i za pogled na svijet i razumijevanje kako funkcionira.