A tko si ti na prvu?

Desetinka sekunde, deset do trideset sekundi, pet minuta, etape su u kojima osoba stvara
prvi dojam. Nebrojeno mnogo puta istaknuto je kako je prvi dojam iznimno bitan i teško
promjenjiv, no zašto je tomu tako? Važnost prvog dojma leži upravo u tome što je prvi, baza
eventualnog razvijanja daljnjeg odnosa između pojedinaca, dok je njegova postojanost činjenica
da ja on naša osobna kreacija kojoj vođeni vlastitom intuicijom ne možemo odbiti vjerovati. Pod
pritiskom ostavljanja dobrog prvog dojma tražit ćemo ‘najcool’ majicu za prvi dan škole,
najfiniju košulju za razgovor za posao, najljepši komad odjeće, nakita, obuće za upoznavanje s
roditeljima bolje polovice.
Izgled jest među prvim elementima prema kojima će netko stvoriti dojam, no ne i najvažniji. Na
stjecanje dojma utjecat će i karakteristike poput rase, boje kose ili očiju, pa čak i boja odjeće, dob
osobe, a ponajviše govor tijela i mimika. Osmijeh je nešto što ljudski mozak može detektirati s
nekoliko desetaka metara udaljenosti, njegova je zaraznost neminovna, a srdačan će osmijeh
uvijek ostaviti dojam pristupačnosti. Ton glasa također igra veliku ulogu. Miran i staložen glas
odat će notu povjerenja i sigurnosti, dok bi se preglasan govor mogao percipirati agresivnim i
potaknuti nelagodu kod novog sugovornika. Ispravno držanje, čvrst stisak ruke i samouvjeren
pogled prema sugovorniku, tri su čimbenika bez kojih kvalitetan prvi dojam teško da je ostvariv,
posebice u poslovnom svijetu.
Prezentirajući sebe treba se prilagoditi situaciji i pronaći mjeru. Umiranje od smijeha na
intervjuu jer je osmijeh znak otvorenosti ili pre prodoran pogled zasigurno neće uroditi plodom.
Također, pri procjeni drugih, uz sve ono što nesvjesno nalaže, trebali bi osvijestiti činjenicu da
smo kao društvena bića skloni predrasudama i ipak pustiti dojmu da uzme još koju minutu prije
no što nas prevari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *