Uspjeh trećeg predavanja projekta „Uhvati me za riječ“ – ugostili smo Johna Karavanića

Već drugu godinu zaredom, Debatni klub Ekonomskog fakuleta u Zagrebu organizira niz predavanja istaknutih uspješnih pojedinaca iz različitih sektora i područja djelovanja pod imenom „Uhvati me za riječ“. Predavanja se održavaju navečer  s početkom u 18 sati na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i otvorena su za sve koji se žele pridružiti.

Naši dosadašnji gosti bili su legenda hrvatskog sporta svjetskog ugleda i priznanja, Mirko Filipović te komunikolog Kristijan Sedak koji je ujedno i profesor na Hrvatskom katoličkom sveučilištu. Oba govornika oduševila su publiku na način koji priliči karizmi koju nose kao pojedinci, a u tome nikako nije zaostajao ni naš treći govornik, John Karavanić. Ovog puta, nagradu za jednog sretnog dobitnika omogućio je časopis Lider te je tako jedna osoba iz publike osvojila vrijednu nagradu godišnje pretplate na ovaj cijenjeni list. 

Iako javnosti i ne toliko poznat, John Karavanić je zanimljiv govornik prepun ideja i savjeta te zaslužan pozornosti koju je itekako dobio od publike na sinoćnjem događanju. Potkovan internacionalnim iskustvom, ali i potaknut ljubavlju prema svojem podrijetlu i rodnom Zadru, John Karavanić stoji na čelu kompanije Tankerska Next Generation. TNG jedna je on najuspješnijih kompanija u Hrvatskoj, a najpoznatija je po svom poslovnom poduhvatu kojim je prikupila sredstva i u rekordnom roku ih pretvorila u imovinu za korištenje. Nije prošla ni godina dana od osnivanja tvrtke TNG, a vrlo uspješim IPO-om, osvojila je financijskom tržište i time zaradila nagradu Zagrebačke burze.

Kada ste uspješni izvršni direktor, možete si dozvoliti da koristite kompleksne izraze koji će publiku impresionirati i pomalo zbuniti, no naš govornik svojim je pristupačnim i jednostavnim izlaganjem uspio zaintrigirati i motivirati sve prisutne. Otkrio nam je što stoji iza uspjeha njegove tvrtke TNG u nekoliko točaka. Fokusirao se na praćenje globanih trendova, formiranje jedinstvenog identiteta kompanije te njenu prepoznatljivost, energetsku učinkovitost, iskorištavanje pogodnosti outsourcinga koji često ima negativne konotacije iako je općenito pozitivna pojava u poslovanju, poštivanje dioničara te njihovu maksimalnu informiranost i povrat uloženog, visoku tehnologiju i timski rad.

Doznali smo i nekoliko činjenica koje nam se čine neobičnima. Naime, tvrtka TNG zapošljava samo tri osobe i posjeduje samo šest brodova. Od tih šest, čak su dva napravljena u hrvatskom brodogradilištu. Ove brojke su ujedno jedne od rijetkih koje je naš govornik prezentirao što je još više pridonjelo zanimljivosti; puko praćenje statistike je nepotrebno kada pred vama stoji pojedinac sa interesantnijom pričom.

Za sami kraj predavanja, studenti su Johnu Karavaniću uputili nekoliko pitanja na koja je svakako bio spreman i dao nam je zanimljive odgovore i mudre savjete. Svoju skromnost i iskustvo dodatno je potvrdio iznivši planove TNG-a za budućnost, kazavši kako ne želi nagle ekspanzije i preokrete. Savjetovao nam je da cijenimo timski rad jednako kao i svoj identitet i individualnost. Poručio je da iskoristimo prilike koje nam se nude vani, ali i da cijenimo okruženje iz kojeg smo proizašli. Naposlijetku, svojim primjerom nam je poslao najbolju poruku; ne trebamo tražiti posao, već si ga stvarati, a fakultet ne gledati kao zatvorenu akademsku zajednicu, već se angažirati u onome što nas najviše intrigira.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *